روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

چالش‌های فرزندپروری

 یکی از بزرگترین چالش‌های فرزندپروری اینه که هرکاری که پدر و مادر انجام می‌دن تا بچه‌ها احساس تبعیض نداشته باشن  و عدالت رعایت بشه بازم همه‌شون ناراضی هستن.  خواهر کوچیک من هنوز از احساس‌های ناخوشایندش در مورد فرق گذاشتن بین من و خودش می‌گه و وقایعی رو تعریف می‌کنه که اصلا من یا یادم نیست یا اینکه اونجوری که اون می‌گه ندیدمشون یعنی از دید اون تبعیض بوده ولی من همچین احساسی نداشتم یا به اون شدت نبوده. تنها حسی که از این قضیه داشتم این بود که چرا همش به من می‌گفتن تو که بزرگتری باید گذشت کنی و کوتاه بیای.

حالا در مورد بچه‌های خودم هم همین اتفاق داره می‌افته فقط قرقره که بچه وسطی حساب می‌شه شکایتی نداره . نبات  از اهمیتی که من به نظرات و حرف‌های فرفره می‌دم شاکیه و می‌گه تو  زیادی جدیش می‌گیری. فرفره هم که یه کم خرده‌شیشه داره و کلا رو اعصاب قرقره راه می‌ره همش ناراضیه که من و پدرش بین اون و قرقره همیشه اون رو مقصر می‌دونیم. 

همه پدر مادرها می‌دونن که در دوست داشتن و محبت واقعا هیچ تفاوتی بین بچه‌ها نیست فقط رفتار و برخورد خود بچه باعث میشه بازخورد ما متفاوت باشه. مثلا بچهای که باگذشت و ساکته مسلمه که نیاز به حمایت بیشتری داره و اونی که به اصطلاح جر می‌زنه و بقیه رو تحریک می‌کنه بیشتر موارد مقصر شناخته می‌شه. از طرفی وقتی من مثلا در مورد یه موضوع نظر همه رو می‌پرسم معلومه به نظر کسی بیشتر اهمیت می‌دم که با علاقه و حوصله اظهار نظر کرده و وقت گذاشته.

خلاصه درگیر این بحث همیشه ناتموم تبعیض شدم بدجوری بخصوص بین دوقلوها

نظرات 3 + ارسال نظر
نگین پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 ساعت 23:05 http://www.parisima.blogfa.com

آره به نظر منم هرچقدر پدر و مادر رعایت کنن بازم بچه ها فکر میکنن تبعیض قائل شدیم!

و صد البته که وقتی بچه ها بزرگتر میشن، رفتار پدر و مادر یه جورایی عکس العمل رفتار خود ِ بچه هاست ..

غ ز ل دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت 07:51 https://life-time.blogsky.com/

پس بچه یکی باشه بهتره :))
منم معتقدم مامان بین ما دخترا با داداش فرق گذاشته اما الان دیگه اهمیت نداره

والا من 11 سال یکی داشتم فکر کردم تنهاست الان که این دوقلوها اومدن هر کدوم یکی حساب می‌شن و هر کاری رو باید دو بار به تنهایی براشون انجام بدم

مینو شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 15:37 http://milad321.blogfa.com

سلام
ستاره جان پسر بزرگ من الان خودش بچه ده ساله داره و پسرکوچکترم هم ۸ ساله ازدواج کرده.هنوز من این احساس را دارم که فلان رفتارم در دوران کودکی بچه ها شاید تبعض آمیز بوده .بنظرم این مسایل همیشه با ما هست.

خیلی سخته مخصوصا بین دوقلوها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد