روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

ترمه رنگی مادربزرگ

روز پنج‌شنبه کتاب جدید نسرین جان به دستم رسید، ترمه رنگی مادربزرگ، تو این روزهای تلخ و پر از سردرگمی خیلی بهم چسبید، کلمه به کلمه کتاب ور مزه مزه کردم و شیرینیش به جانم نشست، یک بند خوندمش و نتونستم بذارم زمین. لطیف، روان، شیرین و پرکششش. طرح جلد زیبای کتاب هم اثر دختر عزیز مهربانوجان، مهردخت هنرمند خیلی دلنشین و جذاب هستش. ، ناشر و توزیع کننده کتاب هم با مهربانی و صبوری پاسخگو بودند و کتاب رو در زودترین زمان ممکن به دستم رسوندن.دست همگی درد نکنه.

من از طرف مادری شیرازی هستم و حال و هوای شیرازیِ کتاب رو با ذره ذره وجودم حس کردم. آجیل مشکل گشا و باغچه‌ها و گلها و...... .مادر بزرگ من پنج‌شنبه های اول هر ماه آجیل مشکل گشا می‌شکست،  اینجوری بود که هرکی از فامیل هر نذری داشت برای مدت معلومی و به مقدار مشخصی به مادر بزرگ اعلام می‌کرد و بر همین اساس مقدار کل آجیل مشخص می‌شد.مادر بزرگ آجیل رو از جای خاصی که قبولش داشت می‌خرید. مراسم به اصطلاح شکستن آجیل هم که در واقع تمیز کردن و پوست کندن مغزها و ... بود برای ما بچه‌ها جذابیت زیادی داشت. سفره تمیزی پهن می‌شد و آجیل رو می‌ریختن روی سفره، مادربزرگ در حال پاک کردن آجیل قصه‌ای تعریف می‌کرد، تا جایی که یادمه داستان مردی بود که بی‌گناه زندانی شده بود وبا نذر آجیل مشکل گشا حاکم به بی‌گناهیش پی می‌بره و از حبس خلاص میشه. قصه مفصل و قشنگی بود مخصوصا از زبان مادربزرگ مهربانم. جالبه که هر ماه این قصه رو می‌شنیدیم ولی برامون تکراری نمی شد و این مراسم رو دوست داشتیم. بعد از تموم شدن قصه و تمیز شدن آجیل‌ها، آجیل در بسته های کوچیک بسته‌بندی و بین همه از جمله صاحبان نذر توزیع می‌شد. پوست ها و اضافه‌هاش هم به آب روان سپرده می‌شد.  

چه روزهای باصفایی داشتیم و چه دلهای زلالی...

نظرات 4 + ارسال نظر
نسرین یکشنبه 24 مهر 1401 ساعت 14:29 https://yakroozeno.blogsky.com/

یه دنیا ممنون از حمایتت شادی جان.
خوشحالم خوشت اومد. نصف این کتاب سهمیه ی من شده که قول دادم سودش به اضافه ی پنج درصد فروش بقیه کتابها که بمن تعلق می گیره را تقدیم خیریه ی "مهر" کنم که خواهم کرد.
عزیزانی که این کتاب رو می خرند، با یک تیر چند نشان می زنند.
بنده تشویق میشم بیشتر داستان بنویسم. مهردخت حس قدرشناسی ما از هنر نقاشیشون حس می کنه و در صندوق خیریه مقداری پس انداز خواهیم داشت برای بچه های نیازمند بیمار

خواهش می‌کنم نسرین جان، برات آرزوی موفقیت و سلامتی دارم . به دوستی با شما مهربانان خیرخواه و کمک‌رسان افتخار می‌کنم.

خانم مهندس یکشنبه 24 مهر 1401 ساعت 08:27 https://msengineer.blogsky.com/

سلام
دنبال یه کتاب بودم برای شروع مرسی که معرفی کردی در اولین فرصت میخرم

کار خوبی می‌کنی عزیزم، یک تیر و چند نشان

لیمو شنبه 23 مهر 1401 ساعت 12:27 https://lemonn.blogsky.com/

توصیفاتتون من رو به یاد کتاب آبنبات هلدار انداخت. با وجود اینکه ارتباطی با لهجه یا محلیت اون کتاب نداشتم اما برام خیلی دلنشین بود.

سلام شنبه 23 مهر 1401 ساعت 09:48

قیمتش چند است

60000 تومان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد