روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

تاریخ تولید

روز پنج شنبه عصر نبات جایی کار داشت، رسوندمش و قرار شد یک ساعت و نیم دیگه برم دنبالش، تو این فاصله اول رفتم پارک نیم ساعت پیاده‌روی کردم که خیلی چسبید چون هوا بی نهایت عالی بود، بارون گرفت و با اینکه نزدیک ماشین بودم بازم دلم خواست زیر بارون تند و درشت راه برم، موش آب کشیده شدم ولی خیلی خوب بود.

بعد دیدم هنوز یکساعت وقت دارم و یک مقدار خرید سوپری داشتم رفتم هایپر استار معتبری که نزدیکم بود و خرید رو شروع کردم.  برای بعضی از اجناس تاریخ تولیدشون برام مهمه و نه تاریخ انقضا. مثلا تخم مرغ یا پنیر اگر زیادی از تاریخ تولیدشون گذشته باشه چون اعتمادی به نحوه نگهداری و حمل و نقل ندارم ترجیح می دم نگیرم. واااای که هرچی بسته تخم مرغ بود زیر و رو کردم و جدیدترینشون تاریخ تولیدش مال 10 روز پیش بود. چون دیدم در حال حاضر داخل یخچال هستن از مواضعم عقب نشینی کردم و یک بسته 9 تایی برداشتم. رفتم سراغ پنیر پیتزا که دیدم همه برندهای موجود تاریخ تولیدشون مال سال گذشته است! و چون پنیر پیتزا آخرین محصولیه که از پس مانده های کارخانه لبنیات تولید میشه  و ذاتا منقضی شده محسوب میشه اینو نمی تونستم بگذرم ازش . حدود 10 دقیقه سر یخچال پنیرها بودم تا بالاخره یه پنیر با تاریخ تولید 1 ماه پیش پیدا کردم. بعدشم رفتم سراغ چیپس ها که اونا هم اکثرا هوای پاکت ها خالی شده بود و تاریخشون هم مال 2-3 ماه پیش بود. و من بیشتر از 40 دقیقه وقت صرف کردم تا چد تا جنس معمولی بخرم. می خوام بگم که تورم و بالا رفتن قیمت ها علاوه بر اینکه نفس گرونی آدم رو اذیت می‌کنه یه مشکل دیگه هم داره و اون اینه که چون خرید مردم کم میشه اجناس زیادی می‌مونن توی فروشگاه‌ها و محصول تازه پیدا کردن کار سختی میشه. لذت خرید هم که دیگه انتظار نابجاییه با این قیمت های غیر منطقی و وقتی که باید برای پیدا کردن تاریخ تولید و انقضای روی اجناس بذاری که اکثرا هم ناخوانا و در جاهایی درج شده که پیدا کردنش آسون نباشه. تازه اگر تاریخ ها رو حک و اصلاح نکرده باشن! اینم آخرو عاقبت اقتصاد دستوری 


پی نوشت: از خبر درگذشت  فیروز نادری عزیز متاسف شدم. روزی که خبر زمین خوردن و ناتوان شدنش رو شنیدم به قدری ناراحت شدم که نبات خندید و گفت مامان واکنشت خیلی عجیب و زیاد بود. اما واقعا احساس قلبیم همین بود چون به نظرم انسانی بود که لیاقت بیشتر موندن توی دنیا رو داشت و به نظر بانشاط و سرزنده میومد. یادش گرامی باد. 

نظرات 10 + ارسال نظر
مارال یکشنبه 18 تیر 1402 ساعت 06:26 http://mypersonalnotes.blogsky.com/

غیبتت طولانی شدها

راست می گی عزیزم ، فقط به خاطر خودت یه پست میذارم

مارال پنج‌شنبه 15 تیر 1402 ساعت 14:19 http://mypersonalnotes.blogsky.com/

چرا فیروز نادری و مریم میرزا خانی باید بمیرن ولی جنتی و عاقا زنده باشن ؟ نمیفهمم

عدالت دقیقی بر جهان حاکمه

ربولی حسن کور شنبه 10 تیر 1402 ساعت 09:21

سلام
هنوز دارین تاریخ ها رو چک میکنین؟

سلام کدوم تاریخ‌ها؟! آهان تاریخ تولید کالاها

نسرین سه‌شنبه 23 خرداد 1402 ساعت 15:58 https://yakroozeno.blogsky.com/

فقط میگم خدا ذلیلشون کنه و بس

ذلت همینه ولی برای اینا اهمیتی نداره.

زری.. شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 14:31 http://maneveshteh.blog.ir

از هر چی خرید هست حالم خراب میشه. واقعا ایکاش میشد مردم فتوسنتز میکردند:(

یعنی از کوچکترین لذت های زندگی هم کم کم محروم میشیم

ربولی حسن کور شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 13:57 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
دیگه هرچی من میخواستم بنویسم خودتون گفتین!

سلام

نسیم شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 12:46

همه چیز ناراحت کننده ست

حتی باران، در حالی که داری لذت می‌بری می‌دونی یک عده دیگه رو سیل داره می‌بره، عده ای هم بی سرپناه هستن

پریمهر شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 11:54 https://parimehr.blogsky.com

به جمله هایپر استار معتبر که رسیدم با خودم گفتم حالا چرا معتبر؟
کمی که جلوتر رفتم متوجه شدم که با معتبر بودنش، اجناسش خیلی هم تازه نیست
قدرت خرید مردم خیلی کم شده متاسفانه.
روح فیروز نادری عزیز شاد، با شندیدن خبر درگذشتون از ته دل غمگین شدم

آخه هایپر مارکت های متفرقه زیاده، ولی این شعبه همون هایپر استار اصلی هست خیر سرش

لیمو شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 10:46 https://lemonn.blogsky.com/

فکر کنم برای تورم دیگه نمیشه از واژه ی درصد استفاده کرد چون خیلی وقته از صد گذشته...
+ روحشون شاد. دیشب که خبر رو خوندم واقعا شوکه و ناراحت شدم. چقدر سریع و ناگهانی اول یک از حال رفتن و ضربه و حالا این خبر بد :((

شاید اگر می‌موند بیشتر عذاب می‌کشید

سلام شنبه 20 خرداد 1402 ساعت 09:49

خدا بیامرزد
گرانی و عدم توانایی خرید
کار عبس دولت در افزایش دستمزد و بعد افزایش قیمت ها بصورت نامتعارف
بیست درصد افزایش و ۲۵ درصد افزایش قیمت
۵ درصد بیشتر از افزایش دستمزد

25 درصد افزایش قیمت؟! خدا بیامرزدش! 25 درصد در ماه شده الان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد