روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

کارما

در این نیم قرن زندگیم دارم به نتایجی می رسم  که در وهله اول کمی ترسناک به نظر می رسه ولی در نهایت تبدیل می شه به یک رهایی و آزادی از امید های واهی . از مقدمات توجه و رسیدن به این بینش ها اینه که از دور به موضوعات نگاه کنیم، به موارد محدود اکتفا نکنیم و اصل بیطرفی رو هم رعایت کنیم. یکی از این نتیجه های مشعشع من اینه که تمام شعرها وضرب المثلهای قدیمی در مورد کارما  مثل  از هر دست بدی از همون دست می‌گیری و تو نیکی می‌کن و در دجله انداز و از مکافات عمل غافل نشو و  دعای خیر پشت سر کسی بودن و ......فقط برای دل خوش کردن بوده . تجربه شخصی و چیزی که در دنیای واقعی می بینیم به نظر من اصلا این نیست و نباید به امید خوبی دیدن از خوبی کردن هامون باشیم یا به این امید باشیم که بدی هایی که بهمون شده یه روزی و یه جایی بر می گرده به صاحبش. اصلا و ابدا اینطور نیست و چیزی که در دنیای واقع می بینیم نشون می ده که اگرمکافات و پاداش و ... هم دیده میشه موردی و شانسی بوده ، چه بسا خوب هایی که همه‌اش دارن بد می بینن و بدهایی که دارن خوش و خرم حالش رو می برن. اینم قبول ندارم که ما ظاهر قضیه رو می بینیم و پشتش یه چیز دیگه است و یا خیر و صلاح و .... . چون نتیجه‌گیری من براساس یکی دوتا مشاهده و ظاهربینی نیست و همین الان می‌تونم ده ها و شاید صدها مثال و نمونه بیارم. خلاصه جونم براتون بگه همونجور که احتمالا قبلا هم گفتم به نظر من پایه و اساس دنیا بی عدالتیه و بس و اگر حساب و کتابی هم داشته باشه معادلات چند مجهولی نامعینه که به این سادگی ها جوابهاش و الگوریتمی که بتونیم ازش نتیجه مشخصی بگیریم به دستمون نمیاد. 

ولی یکی از شعرهایی که برای اکثرمون خیلی مصداق داره اینه: 

هردم از این باغ بری می‌رسد      تازه‌تر از تازه‌تری می رسد

نظرات 9 + ارسال نظر
زری.. دوشنبه 17 مهر 1402 ساعت 10:03 https://maneveshteh.blog.ir

ببین باهات موافقم که نباید منتظر باشیم چرا که دچار یک بلاهت خودساخته خواهیم شد، اما در تکمیل حرفت میگم این حرف منافاتی با این نداره که برای ذات خوب بودن هست که ما خوب باشیم.

منم باهات موافقم، خوبی برای خوبی درسته ولی نباید نا امید بشیم اگر دنیا جواب خوبی هامون رو نمیده.

مهربانو سه‌شنبه 4 مهر 1402 ساعت 10:46 http://baranbahari52.blogsky.com/

عزیزم چقدر با کارما سرگرم بودیم و ...
همه ش کشک بود

واقعا کشک بود، بازم خوبه که به این درک رسیدیم

یاسی چهارشنبه 22 شهریور 1402 ساعت 23:49

سلام
کاملا درسته....یه عزیزی سالها پیش اینو بمن گفت که هرگز در این دنیا منتظر عدالت نباشم..اونموقع پیش خودم گفتم داره کفر میگه مگه میشه؟؟!! ولی الان میبینم درسته...مرور زمان و دیدن پستی بلندیهای روزگار مهر تاییدی شد به جرفهای اون روز...

سلام
باید با پوست و خونت لمسش کنی تا بهش ایمان بیاری و باورش کنی

نگار دوشنبه 20 شهریور 1402 ساعت 22:31 https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

موافقم شدید!

نسرین دوشنبه 20 شهریور 1402 ساعت 15:48 https://yakroozeno.blogsky.com/

موضوع اینه که تو دنیا حساب و کتابی وجود نداره. اینو که قبول کنیم بقیه راهو آسونتر میریم

درست می گی نسرین جان ، اگر هم حساب و کتابی وجود داشته باشه از درک من یکی که خارجه

صفا چهارشنبه 1 شهریور 1402 ساعت 12:54 http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

سلام کاملا باهات موافقم .من هم اصلا این حرفها رو باور ندارم نیکی کردن به امید برگشت نیکی کاملا کاسب کارانه هست . من اگر خوبی میکنم فقط به خاطر دل خودم میکنم چون حس خوبی پیدا میکنم. انتظار هم ندارم بابتش پاداشی بگیرم . همون حس خوب و رضایت درونیم کافی هست .

سلام ، آفرین بر شما و شیوه تفکرتون، این جوری آدم راحت تره چون واقعا هیچ نیروی ماورایی نیست که پاداش و مجازاتی رو تعیین و برای ما تسویه حساب کنه.

لیمو سه‌شنبه 31 مرداد 1402 ساعت 11:37 https://lemonn.blogsky.com/

این نتیجه مشعشع شما بسیار بسیار درسته. یه حرف خوبی هم راجع بهش خوندم: اگر کارما رو واقعی تلقی کنیم تمام بیماری ها و سرطان نشونه بدی آدمهاست. پس اون بچه مریض چه گناهی کرده؟ یا بچه ای که در کشور جنگ زده و قحطیه؟!

دقیقا به چندتا از مصادیقش اشاره کردی لیمو جان

ربولی حسن کور سه‌شنبه 31 مرداد 1402 ساعت 08:27 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
کاملا موافقم
نمیشه گفت نظام جهان باید این طوری باشه چون ما این طور میخوایم.

سلام
بله درسته، نظام جهان و عظمت جهان پیچیده تر از این حرفهاست که بر اساس دو دوتا چهارتا و حساب کتابهای ما پیش بره.

آذر سه‌شنبه 31 مرداد 1402 ساعت 08:00

سلام ستاره خانم. دقیقا من هم با نظر شما موافقم ولی از ته دل آرزو میکنم نظرمون اشتباه باشه

سلام آذر جان، متاسفانه نظرمون درسته و این باعث میشه دیگه منتظر نباشیم که خودش آرامشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد