روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

بگذارید دوباره حوصله بچه‌هایتان سر برود*

" حوصله‌ام سر رفته"  قدیمها ما خیلی از این عبارت استفاده می‌کردیم و اغلب هم جوابش این بود که زیرش رو بکش پایین تا سر نره

این روزها هم که بچه‌ها تو خونه هستن این جمله رو زیاد به کار می‌برن حتی وقتی می‌ریم بیرون توی ماشین یا قبلا توی رستوران زمانی که منتظر آماده شدن سفارش بودن همش تکرار می‌کردن حوصله‌مون سررفته و باید من یا پدرشون یه جوری سرشون رو گرم می‌کردیم. اصلا عادت ندارن بیکار باشن و بلد نیستن سر خودشون رو گرم کنن. علیرغم اینکه تعداد و انواع زیادی اسباب‌بازی دارن ولی انگار به جز تبلت و بازی‌های کامپیوتری و یا تلویزیون دیدن کار دیگه‌ای برای سرگرم کردن خودشون بلد نیستن.

امروزیه مقاله می‌خوندم در مورد اینکه باید اجازه بدیم بچه‌ها این حوصله سر رفتن‌ها یا به قولی "ملال" رو تجربه کنن  و نگران پر کردن وقتشون نباشیم. چه بسا در همین موقعیت "ملال" ذهنشون بازتر بشه و خلاقیت‌هایی از خودشون نشون بدن . مقاله‌ی جالبی بود و پیشنهاد می‌کنم بخونیدش. 




* عنوان مقاله‌ای در عصر ایران

لینک مقاله 

نظرات 5 + ارسال نظر
شکیبا یکشنبه 22 تیر 1399 ساعت 21:04 http://Zendegi1398.blogfa.com

جالبه که انگاراپیدمیه،همه هم مثل هم شدن،ناشکیب!!!

نگین پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 ساعت 23:02 http://www.parisima.blogfa.com

من یادمه بعد از ظهر های تابستون بزرگترها میخوابیدن و ما بچه ها هم باید چند ساعت بی سر و صدا میموندیم تا اونها بیدار بشن!
خیلی سخت میگذشت بهمون ولی چاره ای نداشتیم ..
نسل ما خیلی مظلوم بود بخدا

والا به خدا
ولی شیطنت‌های اون ساعت خیلی می‌چسبید

لیلا خانم سه‌شنبه 27 خرداد 1399 ساعت 11:40

بکش پایین سرنره

ترانه جمعه 23 خرداد 1399 ساعت 04:28 http://taraaaneh.blogsky.com

من یادمه که وقتی بچه بودم توی یک دوران خاصی همه اش شکایت میکردم که حوصله ام سر رفته. یکطوری شده بود که توی خواب هم میگفتم حوصله ام سررفته.
خب بچه ها اگر تنهانباشن بالاخره راهی پیدا میکنن برای سرگرمی و خلاقیتشون گل میکنه.

منم یادمه خیلی حوصله‌مون سر می‌رفت مخصوصا بعدازظهرها که اون موقع‌ها رسم بود استراحت می‌کردن
ولی الان به ثانیه نمی‌رسه

نسرین دوشنبه 19 خرداد 1399 ساعت 17:28 https://yakroozeno.blogsky.com/

عالی!
صبوری زیادی می خواد ولی بنظرم پیشنهاد خیلی خوبیه. گاهی بچه ها زیاد خودشونو لوس می کنند.

ما باید صبور باشیم یا بچه‌ها؟
بنظرم اگر براشون توضیح بدیم (البته در سنین بالاتر مثلا 8-9 سال) شاید متوجه بشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد