روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

تصمیم شادی

یکی از تصمیم‌های بزرگی که در سال جدید قصد دارم به صورت جدی دنبال کنم زندگی مینیمال است. 

دوستان و اطرافیان می‌دانند که یکی از علائق من مثل خیلی خانم ها و بعضی از آقایان از جمله همسر خودم میل وافر به خرید است. این خرید شامل همه‌چیز می شود از کفش و لباس و اکسسوری تا لوازم خونه و حتی میوه و مواد خوراکی. مجازی و حقیقی هم فرقی نداره هردوش رو دوست دارم  و اینکه برای خودم باشه یا دیگران. اما امسال به دلایل مختلف که یکی از اونها خسته شدن از پر بودن و انباشتگی کمدها و فضاها و بدون استفاده ماندن خیلی از لوازم و کفش‌ها و لباس‌هاست تصمیم جدی دارم که عادت به خرید را تعدیل کنم. البته اینم بگم که خرید زیاد می‌کنم ولی زیاد دلبسته اشیا نیستم و تقریبا در هر فصل چندین کیسه لباس و لوازمی رو که لازم نداریم رد می‌کنم به دوستان و نیازمندان. ولی بازهم بنظرم اضافه‌جات زیاده و گاهی فکر می‌کنم جریان انرژی واقعا مسدود شده

به عنوان اولین گام پیج‌های خرید در اینستاگرام را میوت و یا آنفالو کردم. چون در شرایط فعلی که زیاد بیرون نمی‌رم بیشترین وسوسه از طریق همین پیج‌ها بود.

یک راهکار جالب هم که در مستندی در همین زمینه دیدم این بود که هر روز یکی از وسایلی که برامون استفاده ندارن یا ارزشمند نیست رو بذاریم کنار که در طول ماه خودش 30 تا وسیله یا لباس میشه . این رو هم دارم تمرین می‌کنم.

احساس خوبی که از باز شدن و خلوت بودن فضاها تجربه می‌کنم واقعا لذت‌بخشه.

فقط یک نکته هست ، اینکه در شرایط اقتصادی امروز خیلی از چیزها رو نمیشه به راحتی دوباره خرید و بدست آورد باید مواظب باشم که از اون‌ور بوم نیفتم و در رد کردن و بخشیدن افراط نکنم. چون قبلا سابقه خوبی در این مورد نداشتم و خدا نکنه جوگیر بشم. همسرم هم از من بدتر ، گاهی از وسایلی که به انباری منتقل شدن سراغ می‌گیرم و می‌بینم که ای دل غافل بدون هماهنگی با من، اضافه تشخیص داده شدن و به سرایدار یا کسان دیگری اهدا شدن.

حالا ببینم چقدر می‌تونم موفق باشم و پیشرفت کنم.


پی‌نوشت: اون فردی که کرونا گرفته بود بالاخره ظهور کرد و جواب پیام‌ها رو داد. اینجور که می گفت حالش خیلی خیلی بد بوده و برای اینکه من نگران نشم جواب نمی‌داده که البته توجیه درستی نیست و من قبول نکردم. ولی به هرحال بیشتر از اینکه چند ساعت پیامش رو سین نکنم و واکنشی به توصیف دردهاش نشون ندم نتونستم کاری بکنم. و وقتی دوباره پیام داد که ممنون از ابرابز احساساتت جوابش رو دادم و گلایه‌ام رو هم گفتم. خدا رو شکر که تونسته از پس بیماری بربیاد و الان خیلی بهتره.

نظرات 10 + ارسال نظر
مهربانو پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1400 ساعت 11:44 http://baranbahari52.blogsky.com/

بیااا دیگه

می‌خوام ولی نمی‌تونم، اصلا دستم به نوشتن نمی‌ره

سهیل سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400 ساعت 12:41 http://Www.parchenan.blogfa.com

مینیمالیسم رو دوست دارم

اگر عادت کنیم آرامش بخشه

نسرین پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1400 ساعت 03:22 https://yakroozeno.blogsky.com/

چه تصمیم شادی گرفتی شادی جان
بهترین کار رو می کنی. بهت پیشنهاد می کنم هر چی می خوای از این ببعد بخری با خودت فکر کن: واقعاً لازمش دارم؟
اگر جواب منفی بود پولشو بریز تو یه جعبه یا کیسه. سر ماه کلی پول داری جنس زیادی هم نخریدی.
زمین داره می ترکه از بس ما وسایل اضافی میاریم تو خونه هامون بخدا
من همیشه سبک زندگی کرده ام اما دو ساله سبکترش هم کردم. خیلی خوبه. اتاق و کابینت و کمدا نفسی می کشند بدبختا

اره وقتی یه کمد از حالت انباشتگی در میاد انگار چند کیلو از وزن خودم کم شده و جریان انرژی رو میشه احساس کرد.

یاسی سه‌شنبه 31 فروردین 1400 ساعت 21:10

خوبه که آدم وسایل اضافیش رو ببخشه به نیازمندان چون با توجه با اوضاع روز واقعا تهیه اونا برای یکعده خیلی سخت و تقریبا غیر ممکن شده...ولی خوب باید بفکر آینده هم بود...هر وقت خواستی برای یه وسیله غیر ضروری هزینه کنی پولش رو بذار کنار و فکر کن خریدیش...باور کن خودش یه جور پس انداز محسوب میشه..

من در بخشیدن دست و دلم نمی‌لرزه و راحت می بخشم ، ولی هنوز هم به نظرم ورودی از خروجی بیشتره و راه‌حلش کم کردن ورودی‌هاست

لیلا خانم شنبه 28 فروردین 1400 ساعت 12:31

من هم عاشق سبک زندگی کردنم وازاون طرف عاشق خرید کردن گاهی به وسیله رو اینقدر راحت میبخشم که طرف شک میکنه به اینکه واقعا وسیله خراب نبوده وایرادی نداره
هرماه هم کلی لباس ولوازم و ...ازکمدها میریزم بیرون

دقیقا همینطوره . پس همدردیم

مینو شنبه 21 فروردین 1400 ساعت 15:33 http://milad321.blogfa.com

برای لباسها و مثلا کفش و کیف ، اغلب اینکار را انجام میدم.وسایل خونه راستش ظروفی در حد ملامین .البته وسایلی مثل بخاری و تلویزیون قدیمی و از این قبیل هم بخشیدم.تازگی ها پسرم اصرار داره که سرویس ظرف چینی برای چی نگه داشتم.؟ راستش اونو دیگه دلم نمیاد ببخشم.

بعضی چیزها رو که دوستشون دارید نبخشین. چون بعدا پشیمون می‌شید. فوقش بذارید تو کارتن توی انباری.

لیلی چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت 15:31 http://leiligermany.blogsky.com

چه کار خوبی. تازه بعدش کمد خالی میشه و دوباره میشه با خیال راحت رفت خرید عذاب وجدان لباس استفاده نشده هم نیست چون تعیین تکلیف شده. منم این دوران کرونا مهمونی و سالن عروسی نرفتم و کلی لباس قشنگ دارم که دلم می خواد بپوشمشون

من سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 23:51 http://me2020.blogsky.com

حالا اتفاقا من برعکس حتی پیج هایی هم که ازشون خرید اینترنتی زدم فالو نکردماین قدر از شلوغ شدن اینستام بیزارم...ولی خب یه خانم همیشه کوهی از لباسایی داره که نمیدونه اصلا چرا خریده

علاقه من به خرید لوازم خونه بیشتر از لباسه و باید کنترلش کنم

ربولی حسن کور سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 18:59 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
مطمئنا همسرتون هم از کاهش خریدهای شما خوشحال خواهند شد!
موفق باشید

Safa سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 10:57 http://Www.mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

واااای امان از لباسها و وسایل راکد در خونه .من شاید بیش از یکسال هست که میخوام لباسهای اضافی رو جدا کنم و بدم بره ولی هی امروز و فردا کردم .

پس به پویش من بپیوندید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد