روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

چالش سکوت

تصمیم  گرفتم با دوستانی که تمایل دارن کم‌حرف‌تر بشن چالش سکوت رو شروع کنم. یکی از خوددرگیری‌هایی که من دارم اینه که نمی‌تونم هیچ سوالی رو بی‌جواب بذارم. مثلا چند نفر توی یک اتاق اداره هستیم و کسی میاد و سوالی می‌پرسه، من هیچ‌وقت نمی‌تونم بی‌محلی کنم و جواب ندم . بارها دیدم بقیه هیچی نمی‌گن و من معذب می‌شم و جواب می‌دم. یا اینکه چند سال پیش من و همکارم که با هم صمیمی بودیم  توی اداره هم‌اتاق بودیم و یک هم‌اتاقی دیگه هم داشتیم که زیاد صحبت می‌کرد همیشه اون دوستم سرش رو به کارش مشغول می‌کرد و این من بودم که باید به حرف‌های نفر سوم گوش می کردم و پاسخ می‌دادم. یک عادت دیگه که دارم روش کار می‌کنم اینه که در مورد هر موضوعی زیادتر از حد لازم( از نظر خودم ) توضیح می‌دم و اطلاعات اضافه ارائه می‌کنم. 

من قصد دارم گام‌های زیر رو تمرین کنم:

گام اول: تا جایی که امکان داره شروع‌کننده صحبت  نباشم. یعنی تمرین کنم فقط پاسخ بدم.

گام دوم: پاسخ‌هام کوتاه باشه.

گام سوم: روزانه تصمیم بگیرم دقایق یا ساعات مشخص سکوت کنم. مثلا دو یا سه بار در روز هربار به مدت 20 دقیقه تا یک ساعت و به تدریج این زمان رو افزایش بدم.

گام چهارم: وقتی دارم  با کسی فیلم یا سریال می بینم یا اخبار گوش می‌کنم هیچ اظهار نظری نکنم.


فعلا اینا رو تمرین کنم تا بعد.

اگر کسی دوست داره با من همراه بشه اطلاع بده . 

نظرات 4 + ارسال نظر
لیمو سه‌شنبه 16 فروردین 1401 ساعت 12:32

منم دقیقا اینجوریم و خودم خیلی وقتها احساس معذب بودن میکنم از اینکه بقیه شاید خسته بشن ازم. جدیدا خییییلی بهتر شدم و جلوی خودم رو میگیرم اما چیزی که جالبه خیلیا واقعا از جنب و جوش و اجتمعی بودنم خوششون میاد

اره همینطوره در واقع این جنب و جوش به یکی از ویژگی‌هامون تبدیل شده

نسرین یکشنبه 12 دی 1400 ساعت 06:00 https://yakroozeno.blogsky.com/

راستش فکر می کنم کاری که الآن میکنی عادیه. حرف زدن یکی از اولین موارد روابط انسانیه. البته من خودم اگر کسی ازم توضیحی نخواد بیمورد می دونم جواب بدم یا موضوع را براش بشکافم چون اگه تمایلی به دونستن نظر من نداشته باشه میشه فضولی .
روزهء سکوت برای نیمساعت هر غروب خوبه بیشترش فکر نمی کنم لزومی داشته باشه.

موافقم نسرین جان منظور منم همون شکافتن و توضیح اضافه بود. اما روزه سکوت با توجه به خصوصیات هر فرد زمانش فرق می‌کنه مثلا برای آدم کم حرف نیم ساعت تاثیر زیادی نداره و عادیه اما برای آدم پر حرف باید بیشتر باشه تا تاثیرش رو نشون بده ولی میشه با نیم ساعت شروع کرد که فشار نیاد

صفا دوشنبه 26 مهر 1400 ساعت 13:14 http://mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

سوالی برام پیش اومد اینکه گفتین تو اداره اگر کسی چیزی بپرسه شما جواب میدین خوب این کار چه اشکالی داره که فکر می کنید در این مورد هم بهتر هست سکوت کنین ؟
البته چهار گام سکوتی که در نظر گرفتین خوب هست .

ما توی اداره ارباب رجوع نداریم و منظورم سوال‌های غیرکاری بود.

مامان فرشته ها دوشنبه 12 مهر 1400 ساعت 17:59

وای من خیلی حرف میزنم و خیلی حس بدی دارم من باهات همراه میشم فقط بگو چه طوری گزارش بدیم انگار خدا دعاهامو شنید که وبلاگتو باز کردم این پست رو دیدم من تو گروه واتساپ هم زیاده از حد توضیح میدم

فعلا دست‌گرمی اون چندتا گام رو تمرین کن تا بعد با هم یه قرار مدون و دقیق بذاریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد