روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

وضعیت آونگی

هر روز عصر که خسته و وارفته برمی‌گردم خونه و حال و حوصله هیچ کاری رو ندارم با خودم می‌گم همین روزهاست که تصمیم بگیرم قید این همه سال سابقه کار رو بزنم و در بهترین حالت با مرخصی بدون حقوق این چند سال باقی مونده رو بگذرونم، مگه آدم چند سال زندگی می کنه و به خستگیش نمی‌ارزه، مخصوصا از وقتی قسمتی که سالها کار می کردم به دلایل تغییر ساختار منحل شد و نوع کارم عوض شده این فکر بیشتر تو سرم می‌چرخه. چون جنس و زمینه  کار فعلیم رو دوست ندارم و اصلا برام جالب و رضایت بخش نیست ولی چاره ای ندارم یعنی اگر بخوام سرکار باشم میشه گفت تنها گزینه و بهترین انتخاب همینه. پنج‌شنبه ها هم که حالم خوبه و سرحال هستم همین وضعه.یعنی می‌گم چقدر خوبه آدم خسته نباشه و راحت وقت داشته باشه به همه کارهاش برسه و ..... اما عصر جمعه که میشه دلم می‌خواد برگردم به کار و ارتباطات اجتماعی و شغلی و .... صبح ها هم اولش که میام اداره خیلی خوبم و خوشحال و راضی و تا بعدازظهر کم‌کم رو به افول می‌رم. خلاصه مثل آونگ در نوسانِ بودن و نبودن تلو تلو می‌خورم . نمی‌دونم تا کی در این وضعیت می‌مونم ولی می‌دونم الان در وضعیت دلخواهم نیستم. دوران کرونا وضع کار کردن خیلی خوب بود کافی و راضی‌کننده.برای کار من که مراجعه کننده هم نداشتم بدون هیچ خللی کارها به موقع و با آرامش انجام می‌شد. قسمت زندگی هم بغیر از محدودیت‌های کرونایی خوب پیش می‌رفت.

نظرات 9 + ارسال نظر
بانوچه دوشنبه 21 شهریور 1401 ساعت 23:07 http://banoooche.blog.ir

اغلب افرادی که به ارتباطات اجتماعی و استقلال مالی و داشتن شغل عادت کردن براشون سخته خونه‌نشینی. اما خب نمیشه اهمیت لذت بردن از شغل رو هم نادیده گرفت.

اره همینطوره، ولی بعضی وقت‌ها لذت ارتباطات اجتماعی و ... با خستگی و موندن از بقیه لذت‌ها برابری نمی‌کنه و آدم کلافه میشه، استقلال مالی که خیلی خیلی مهمه ولی اونم با این حقوق های کم ارزش نداره.

نگار شنبه 19 شهریور 1401 ساعت 15:03 https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

سلام.
توی یوتیوب یه تدتاک هیت راجع به مزایای دوست نداشتن کار. بنظرم ببینش.

سلام
حتما می‌بینم، چه جالب مزایای دوست نداشتن کار

مهتاب جمعه 18 شهریور 1401 ساعت 01:15

سلام
برای خستگی برید از پزشک مشاوره بگیرید شاید مکمل یا ویتامین بتونه کمکتون کنه.

آزمایش و ... انجام می‌دم به صورت روتین. مکمل هم می‌خورم دلیلش بالاتر از ظرفیت کار کردنه.

نسرین دوشنبه 14 شهریور 1401 ساعت 15:49 https://yakroozeno.blogsky.com/

اگر بتونی ساعات کارتو در روز کم کنی عالی میشه. منهم هی میگم امسال آخرین سالیه که کار می کنم باز می بینم عاشق کارمم و خب پولشم خوبه

آره ولی متاسفانه نمیشه ، همین که سر ساعت اداری هم برم خودش خوبه مدیران بالا انتظار دارن بعدش هم بمونیم، کار شما که عالیه نسرین جان اختیارت تا حدود زیادی دست خودته.

آذر دوشنبه 14 شهریور 1401 ساعت 11:22 http://rozayedor.blogfa.com

ممنون ستاره مهربانم
موقعیت مالی اجازه میده اما موقعیت کاری چون تاازه رئیس اداره شدم زیاد جور نیست و احتمال اینکه برگردم و بتونم دوباره سمتم رو بگیرم کمه
قبلا یک سال مرخصی بدون حقوق گرفتم خوب بود اینقد به خودم میرسیدم

پس فعلا ریاست کن تا بعد، امیدوارم موفق و شاد باشی عزیزم، تا جوونی قدر جوونیت رو بدون

لیمو دوشنبه 14 شهریور 1401 ساعت 09:15 https://lemonn.blogsky.com/

سلام شادی جان
نمیدونم چطوریه که وقتی شاغل باشی دیگه نمیتونی توی خونه بمونی! خودم که هیچی شما بگو دو روز.
نمونه بارز جلوی چشمم خاله ام بود که با 13 سال سابقه کار خسته شد و خواست استراحت کنه، تا یکی دو ماه خوشحال بود اما بعدش به شدت ناراحت بود. با اینکه کلی کلاس تفریحی و غیره میره اما دوست داره کار کنه و پشیمونه.

سلام عزیزم، آره همینطوره دیگه نه اینوری هستی نه اونوری ولی من اگر کارم یه جوری بود که مثل دوران کرونا دو سه روز می‌رفتم اداره بازم راضی بودم اما این هر روز رفتن اونم از صبح تا 5 بعدازظهر خیلی زیاده به نظرم.

آذر دوشنبه 14 شهریور 1401 ساعت 09:02 http://rozayedor.blogfa.com

سلام ستاره خانم. خوبید؟؟امیدوارم در سلامت کامل باشید
چقدر جالب مدتی هست که وبلاگ شمارو میخونم و امروز داشتم بهش فکر میکردم که کارم رو رها کنم. من یه کارمند دولتی هستم با 6 سال سابقه کار و دو تا بچه 8 ساله و دو ساله.
مدتیه واقعا فک میکنم کارم رو رها کنم از نظر مادی چیزی بهم اضافه نمیکنه واقعیتش همش خودم رو با جایگاه و پرستیژ و این چیزاش راضی میکنم که اگر واقع بین باشیم اون رو هم نداره. فک میکنم کار شما هم دولتیه و درک میکنید که چه بر سر ادارات دولتی اومده
شوهرم اقماری کار میکنه و نیمی از ماه خونه نیست و مسئولیت بچه ها و همه امورات زندگی کامل با خودمه
کاش شما که تجربه طولانی تری از کار دارید منو راهنمایی کنید که 10 یا 15 سال دیگه اگر کارم رو ادامه بدم همین احساسات رو دارم؟؟ممنونم که خوندید و خوشحال میشم اگه جواب بدید

سلام آذر خانوم عزیز، ممنون که خواننده وبلاگم هستید، به نظر من اگر امکانات مالی‌ و کاری بهتون تون اجازه می‌ده یک سال مرخصی بدون حقوق بگیرید و با آرامش در کنار بچه‌ها باشید و به خودتون برسید بعد تصمیم بگیرید، من این مورد رو تجربه کردم و خیلی عالی بود اون دورانی که بدون دغدغه توی خونه بودم، چون قبلش هرچی مرخصی داشتم برای درس خوندن و زایمان و شیردهی و .... بود ولی این دورا ن بچه‌ها می‌رفتن مدرسه و مهد کودک و داشتن وقت آزاد برام لذت خیلی زیادی داشت. اینم بگم هر چی سابقه کارتون بیشتر میشه دل کندن سخت‌تره،

صفا یکشنبه 13 شهریور 1401 ساعت 19:38 http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

شرایطی رو که میگی تجربه کردم و هنوز هم بعد از بازنشستگی که مشغول کار در دفتر خودم هستم گاه خسته از کار میگم واااای من معتاد شدم به کار چرا کار رو ول نمیکنم اما در روز تعطیل احساس میکنم روزم به بطالت گذشت و لحظه شماری میکنم تعطیلات تموم بشه .شاید بهتر باشه عامل ناخوشایند محیط کار رو بشناسیم و راه حلی برای اون پیدا کنیم . و کل کار رو فدای اون نکنیم .

صفا جان شرایط نامطلوب خاصی در محیط کار نیست که من بتونم تغییرش بدم، همکارهای خوب ، محیط آروم، به لحاظ فیزیکی هم همه چی خوبه یعنی اتاق بزرگ و امکانات و...فقط حس می‌کنم خستگی باعث میشه از بقیه روزم نتونم لذت ببرم و روزهام داره همینجوری می‌گذره ، از طرفی کار باعث میشه فکرم مشغول بشه و درگیرنگرانی‌های بی‌مورد و فکر وخیال نشم.

قندک میرزا یکشنبه 13 شهریور 1401 ساعت 18:10 http://ghandskmirza.blogfa.com

سلاااام و هزاران درود برستاره عزیز
اصلا وکلا فکر بازنشستگی رو از سر بیرون کن .اولا فعلا حقوقت خیلی کم میشه.ثانیا تو اهل خونه موندن نیستی خوصلت زود سر نیره
ثالثا دقیقا بعد از یک هفته بشدت از کرده خودت نادم و پشیمون میشی ولی متاسفانه دیگه کار از کار گذشته و پشیمونی هیچ سودی نخواهد داشت.اون وقت کم کم دچار افسردگی میشی هی میشینی با خودت زمزمه می کنی که خودم کردم که.....
چرا عاقل کند کاری
که باز آرد پشیمانی؟!
ارادت

سلام قندک عزیز، بله حقوقم مسلما کم میشه ولی باید دید منفعت چیه؟ حقوق بیشتر به زحمتش می‌ارزه یا آرامش و راحتی ارزش بیشتری داره.البته من تجربه 6 ماه مرخصی رو داشتم و خیلی خوب بود و اصلا احساس بدی نداشتم نمی‌دونم اگر همیشگی باشه چی میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد