روزنوشت های من
روزنوشت های من

روزنوشت های من

درباره معنی زندگی

" درباره معنی زندگی" کتابی است از ویل دورانت مورخ و اندیشمند مشهور نویسنده کتاب تاریخ تمدن،  که به نظرم  باید حداقل یکبار خوند و هر چند وقت یکبار بهش سر زد، جریان کتاب اینه که یه روز مردی پیش ویل دورانت میره و ازش می خواد که دلیلی به دست او بده که چرا نباید خودکشی کنه. دورانت جوابهایی به اون مرد داد و بعد تصمیم گرفت  چند پرسش رو ازبیش از صد شخصیت مشهور از قشرهای مختلف شامل نویسنده، هنرمند، دانشمند، فیلسوف و.... بپرسه و جواب‌هاشون رو با دیدگاه خودش توی این کتاب منتشر کرد.

زندگی برای شما چه معنایی دارد؟

چه چیزی باعث می شود ناامید نشوید و همچنان ادامه بدهید؟

دین چه کمکی- اگر کمکی هست- به شما می‌کند؟

سرچشمه‌های الهام و انرژی شما چیست؟

هدف یا انگیزه کار و تلاشتان چیست؟

تسلی‌ها و دلخوشی‌هایتان را از کجا پیدا می‌کنید؟

و  گنجتان در کجا نهفته است؟

نظرات پاسخ‌دهندگان خیلی برام جالب بود، نگاه  به زندگی از دیدبعضی ساده بود و برخی خیلی پیچیده . ولی نتیجه‌گیری خود من از همه نظرات این بود که زندگی خود زندگیه یعنی بدون فکر کردن به فلسفه زندگی  و همین روزمرگی ها با چاشنی های غم و شادی و رنج و خستگی و ملال و ... . چیزی فراتر از این نیست و هرگز نبوده.

اگر دوست داشتید پاسخ خودتون به این پرسش‌ها رو  اینجا بنویسید.

نظرات 2 + ارسال نظر
لیمو سه‌شنبه 17 آبان 1401 ساعت 09:00

خب من فکرهامو کردم، نمیشه اینجا دقیقا مکنونات قلبی و ذهنی رو گفت پس خیلی خلاصه میتونم بگم به نظر من معنای زندگی در عین بزرگ بودن و خارج از کلمات بودن خیلی ساده است. میتونه اون لحظه ای باشه که مادرت میخنده یا وقتی به یه چیزی که خیلی دوستش داری میرسی. زندگی مجموعه ای از لحظاته که تا حد زیادی خودمون میسازیمش و همه ی آدمها برای ادامه این لحظات نیازمند یک نور هستن تا راه رسیدن به اهدافشون روشن بشه. بنظرم اون نور همون امیده. برای روشن کردن اون نور به یک انرژی نیازه که این انرژی و پشتوانه قلبی برای بعضی آدمها دینه، برای بعضی ها دیدن موفقیت بچشونه و ... . تسلی و دلخوشی هم وقتهاییه که بین این راه طولانی به مقصدهای کوتاهمون میرسیم تا استراحت کنیم و بتونیم با انگیزه بیشتر بقیه راه رو بریم.
اینها چیزیه که نظر منه شاید خیلی بچگانه یاغیرمنطقی باشه. نمیدونم :)

مرسی لیمو جان از اظهار نظر مبسوطت، به نظر من هم زندگی همینه و در عین پیچیدگی خیلی خیلی ساده است، تا بیای فکر کنی چی به چیه گذشته و تموم شده

لیمو شنبه 7 آبان 1401 ساعت 08:43 https://lemonn.blogsky.com/

خیلی سوالهای سختیه، بنظر میرسه نمیتونم الان جواب بدم و باید بهشون بیشتر فکر کنم.

فکر کن عزیزم وقت داری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد